jurorzy/wykładowcy - drumbattle

Idź do spisu treści

Menu główne

jurorzy/wykładowcy

archiwum > drumbattle 2019

Buliński Wojciech - absolwent Zakładu Muzyki Jazzowej na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Lauret wielu festiwali jazzowych i perkusyjnych w Polsce i za granicą (Cross Drumming Festival - Warszawa, Jazz Juniors - Krakow, Krokus Jazz Festival - Jelenia Góra, International Jazz Contest - Gexto, Tarnów Jazz Contest). Wspólpracował m.in. z Teatrem Polskim we Wrocławiu, Teatrem Muzycznym Capitol, NFM Filharmonia Wrocławska oraz takimi artystami jak: Edyta Górniak, Jamal, Kabaret Neo - nówka, Katarzyna Kowalska, Katarzyna Groniec, Leszek Możdzer, Piotr Wojtasik, Stan Skibby, Leszek Cichoński, Mack Goldsbury, Francesco Angiuli, Mikromusic, L.U.C, Endy Yden, Pawbeats,  Zawartko/Piasecki i wieloma innymi. Oprócz działalności koncertowej zajmuje się również pracą studyjną oraz działalnością pedagogiczną.


foto: Mela Muszyńska

Gołyźniak Maciej - od lat z powodzeniem godzi pracę muzyka sesyjnego (m.in. Brodka, Natalia Nykiel, Marzena Ugorna ) z pracą w zespołach (Sorry Boys, Ballady i Romanse, Lion Shepherd ) oraz warsztatami dla młodych adeptów sztuki perkusyjnej. W 2016 przewodził międzynarodowemu Jury festiwalu perkusyjnego w Opolu. W wtym samym roku z Mariuszem Dudą (Riverside) i Maćkiem Mellerem (Quidam) wydaje znakomicie przyjętą i nagrodzoną „Debiutem Roku” przez czasopismo Teraz Rock  płytę „Breaking Habits”.  W jego bogatej dyskografii, poza wieloma płytami, które wymienia jako znaczące w swoim dorobku (np. Trio - Meller, Gołyźniak, Duda), znajduje się album "Granda" z Moniką Brodką, który kapituła ZPAV nagrodziła tytułem płyty ostatniego 25-cio lecia. W marcu 2019 ujrzała światło dzienne płyta zespołu Lion Shepherd, którego tworzy wraz z Kamilem Haidarem i Mateuszem Owczarkiem. Znakomite recenzje (5/5* Teraz Rock, 4,5/5* Metal Hammer) otworzyły przed muzykami nowe, europejskie horyzonty koncertowe, a brzmienie i gra Maćka znalazły uznanie zarówno fanów jak i branżowych specjalistów.
Artysta był wielokrotnie wyróżniany i nagradzany, w tym za „Osobowość Perkusyjną” 2016 i 2018 Magazynu Perkusista. Wielokrotnie nominowany do Fryderyków (Brodka, Sorry Boys), Paszportów Polityki (Ballady i Romanse), członek Akademii Fonograficznej. Pisuje do specjalistycznej prasy muzycznej, w której w 2018 prowadził stałą rubrykę.
Koncertował w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Islandii, Indiach i prawie całej Europie. Występował m.in na festiwalach  : SXSW - Austin (USA) , The Great Escape, (UK) Ripperbahn (DE)
. Jego fanpage zgromadził już 3 tyś fanów i wyznawców hasła #trzebacwiczyc , które muzyk propaguje od lat.
Jego warsztaty, to na polskim rynku
to wydarzenia szczególne. Doświadczenie studyjne i koncertowe, spotyka się bowiem z szerokim oglądem świata i meandrów zawodu. Są nie tylko zbiorem wiedzy, muzykalności i stylu, który prezentuje muzyk na muzycznych przykładach, ale również świetną okazją do poznania niecodziennego i świadomego podejścia do niełatwej kariery muzyka. Maciek jest torunianinem, fanem dobrej kuchni i entuzjastą gotowania. Jest jedynym polskim endorserem firmy Sonor Drums. Współpracuje również z firmami Istanbul Agop, AKG i Wincent Drumsticks. Ta ostatnia, uhonorowała muzyka sygnaturowanymi pałkami.




Gradziuk Krzysztof - absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. W 2003 roku otrzymał semestralne stypendium Hohschule für Musik und Theater w Lipsku, a w roku 2004 brał udział w Summer Jazz Workshop w Louisville (USA) w klasie John‘a Riley i Steve’a Davis‘a. W 2004 roku został wyróżniony stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Od 2001 członek tria fortepianowego RGG, jednego z czołowych zespołów jazzowych w Polsce. W 2015 roku wraz z trio RGG, rozpoczął współpracę z wytwórnią OKeh Records (Sony Entertainment), wydając płytę ‘Aura’, natomiast w 2019 podpisał kontrakt z Warner Music Polska i wraz z RGG wydaje w kultowej serii Polish Jazz. Zespoły, w których występuje na stałe to: Anna Gadt Quartet, Gadt-Chojnacki-Gradziuk, Grzech Piotrowski Quartet. W latach 2016-2018 występował z legendą jazzowej trąbki Tomaszem Stańko, w jego ostatnim polskim kwartecie. Obecnie jest wykładowcą w klasie perkusji w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Policealnym Studium Jazzu w Warszawie im. Henryka Majewskiego.
Najważniejsze nagrody i wyróżnienia:
I nagroda – Bielska Zadymka Jazzowa – RGG (2002); II nagroda oraz nagroda publiczności na XXVII Miedzynarodowym Festiwalu Jazzowym w Getxo ( Hiszpania ) – RGG (2003); Klucz do Kariery – Pomorska Jesień Jazzowa – RGG (2003); II nagroda – Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze – RGG (2004); III nagroda – Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze – Maciej Obara Trio (2005); Grand Prix – Junior Jazz 2006 w Usti nad Labem (Chechy) – In Space Trio (2006);     I nagroda – Bielska Zadymka Jazzowa – Maciej Obara Trio (2007)


Muzioł Jacek - absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Na codzień muzyk perkusista współpracujący z instytucjami artystycznymi (Filharmonia Wrocławska, Teatr Muzyczny Capitol). Jest założycielem i kierownikiem artystycznym grupy perkusyjnej REPERCUSSION oraz pomysłodawcą i organizatorem Festiwalu Rytmu DRUMBATTLE. Swoje bogate doświadczenie artystyczne wykorzystuje w pracy z młodzieżą - od kilkunastu lat jest nauczycielem perkusji w Zespole Szkół Muzycznych w Legnicy. W 2011 wraz z grupą wrocławskich perkusistów powołał do życia Fundację Repercussion, która inicjuje wiele projektów kulturalnych, między innymi prowadzi szkołę perkusyjną DRUMCLINIC.

Wota Jacek - ukończył PWSM we Wrocławiu w klasie perkusji Eugeniusza Waloszczyka w 1977 roku, a w 1974 roku został zatrudniony w  Orkiestrze Filharmonii Wrocławskiej, gdzie od 1980 roku jest solistą w grupie perkusji. Jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy koncertował w Polsce, w wielu krajach  Europy, a także w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. Dokonał światowych i polskich prawykonań utworów na perkusję, występował na renomowanych festiwalach muzycznych, nagrywał dla rozgłośni radiowych, stacji telewizyjnych i firm fonograficznych.  Obok działalności artystycznej prowadzi aktywną działalność pedagogiczną; w 1977 roku został zatrudniony we wrocławskiej PWSM (obecnie Akademia Muzyczna), gdzie przeszedł kolejne etapy drogi naukowo-dydaktycznej, których zwieńczeniem było nadanie mu przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej tytułu naukowego profesora sztuk muzycznych w 2000 roku. Jest regularnie zapraszany do udziału w pracach jury krajowych i międzynarodowych konkursów perkusyjnych, bierze udział jako wykładowca w kursach mistrzowskich, warsztatach, seminariach i kongresach perkusyjnych w kraju i za granicą.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego